Nu du bitch!

Nu kommer du känna igen dig, garanterat.

Alla har väl nångång i livet suttit lite förlänge vid datan, druckit lite för mycket cola (ja, det hör till) och haft otroligt intressanta konversationer på msn med polaren. När klockan sedan börjar närma sig två-tre och du inte alls känner dig det minsta trött så tänker du
"äh, whattafakk, jag kan lika dygna*. Jag är ju inte alls trött!"

Big mistake. När klockan sedan blir fyra-fem så blir du trött. BAM, det bara slår dig hårt i bakhuvudet. Du hinner inte ens tänka! Du kan knappt hålla ögonen öppna, men om du går och lägger dig nu så är det kört. Du ska ju upp klockan sju! Dödsfälla liksom. Du tar till alla möjliga knep för att inte somna. Sätter dig extremt obekvämt i stolen. Dricker flera liter vatten så man sedan måste springa på toa tusentals gånger. Letar efter mer cola (förhoppningsvis finns det någon avslagen klunk någonstans). Kedjeröker. Varför inte lära sig rulla joints eller nya frisyrer som du kan ha imorgon? Kan ju vara nödvändigt. Försöker desperat hitta något intressant att roa sig med på sajberspejs kanske.
MEN. 2bad. Du råkar blunda lite för länge och sedan har du slocknat. Inget i världen kan väcka dig.
Helt livlös fast ändå levande liksom.

Det har hänt dig. Någon gång. Det vet jag. Just idag hände det inte mig. Jag har inte kunnat sova ordentligt på flera nätter, men alla är vi olika!

Klockan är nu 03.51 och jag är pigg som en lärka, eller vem/vad det nu är som är väldigt piggt. (Piggt, heter det så?!) Jag sov endast tre timmar igårnatt så jag förstår inte hur det kan vara möjligt.

Nåväl. Idag ska jag schteka lite utanför Kulturens Hus med C, T, L, A och kanske en H. Kan hända att jag flörtar lite med Don B också så jag får hårfärg. Gay har ju lovat att fixa det, hehe ;)


(*Dygna, vaka - alla säger olika. Dock betyder det att man är vaken hela natten. Alltså - man går inte och lägger sig)


OUT / KL


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback